BUS 33
|
VAN HOOL A120/40
ex CFL BUS n°33 - BU 0490 Verfügbar: Nein
|
Geschichte
De Bus 33 aus dem Joer 1987, ass ee vun de leschte Vertrieder vum Modell Van Hool A120, déi un d'Eisebunn (CFL) geliwwert goufen. E Modell, deen zanter 1975 am Déngscht vun der CFL stoung an als "Flaggschëff“ consideréiert gouf.
Eise Bus gouf am August 1987 an den Déngscht gestallt an ass déi folgend 10 Joer, bis zu senger Ofschreiwung am Joer 1997, op allen vun der CFL bedéngten Linnen gefuer. Domat ass en praktesch am ganzen Grand-Duché aktiv gewiescht. Nom Austrëtt aus der CFL Busflott, huet Nummer 33 en neit doheem bei der Firma "Autobus du Genval" fir ronn 10 Joer fonnt. Duerno, war hie vun enger privater Persoun ofkaaft ginn an sollt an een Camper ëmgebaut ginn. Dëse Projet gouf ni ëmgesat an d'Gefier ass op engem Site ofgestallt ginn. Am September 2014, gouf de Bus 33 duerch Zoufall entdeckt. E Member vun eisem Comité huet an engem Facebook Grupp Fotoen vun dësem Bus fonnt. Nummer 33 stoung also zu Baudour, bei Mons an der Belsch! Den Zilfilm, op dem Stied wéi "Déifferdeng" oder "Réimech" stoungen, hu keen Zweiwel méi opkomme gelooss: dat ass e Bus aus Lëtzebuerg. Aus dem Wonsch eraus de Bus nees op Lëtzebuerg ze huelen, gouf de Veräin RETROBUS a.s.b.l. gegrënnt. Den 8. Januar 2015 wor et dann esou wäit, an de Bus 33 koum nees op Lëtzebuerg.Am Moment steet d’Nummer 33 an enger Hal an waart op seng Restauratioun. |
Der Bus 33 aus dem Jahre 1987, ist einer der letzten Vertreter des Modells Van Hool A120 welche an die Nationale Eisenbahngesellschaft (CFL) geliefert wurden. Ein Modell, welches seit 1975 in Diensten der CFL stand und als „Flaggschiff“ galt.
Unser Bus wurde im August 1987 in Dienst gestellt und diente die folgenden 10 Jahre, bis zu seiner Ausmusterung im Jahre 1997, auf allen von der CFL verwalteten Linien. Somit ist er praktisch im ganzen Großherzogtum aktiv gewesen. Nach Austritt aus der Flotte der CFL, bekam Nummer 33 eine neue Heimat in Belgien, bei der Firma „Autobus du Genval“ während etwa 10 Jahren. Danach wurde er von einer Privatperson erworben, welche den Bus zum Wohnmobil umbauen wollte. Dieses Projekt wurde allerdings nie umgesetzt und das Fahrzeug wurde auf einem Gelände abgestellt. Im September 2014 wurden die Spuren des 33 wieder aufgespürt. Ein Mitglied unseres Vorstands fand in einer Facebook-Gruppe Fotos dieses Busses. Nummer 33 befand sich also in Baudour, bei Mons in Belgien! Der Zielfilm, auf welchem Städte wie „Differdange“ oder „Remich“ standen ließen keine Zweifel mehr: es handelt sich hierbei um einen Bus aus Luxemburg. Aus dem Wunsch eine Rückführung dieses Busses zu veranlassen ging die Gründung des Vereins RETROBUS a.s.b.l. hervor. Am 8. Januar 2015 war es dann soweit und Bus 33 kam wieder nach Luxemburg. Zur Zeit befindet sich Nummer 33 in einer Halle und wartet auf seine Restauration. |
Le bus n°33, fabriqué en 1987, est l’un des derniers représentants du modèle Van Hool A120 à avoir été livré aux Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL). Un modèle présent depuis 1975 et considéré comme le «vaisseau amiral» de la flotte de bus des CFL.
Le véhicule en question entra en service en août 1987, et servit pendant 10 ans jusqu’à sa réforme en juin 1997. En tant que bus des CFL, il avait exploité toutes les lignes gérées par celle-ci, donc il a pratiquement sillonné le Grand-Duché tout entier. Après sa réforme, le n°33 commença une nouvelle vie en Belgique, où il roula pour l’entreprise des «Autobus du Genval » pendant près de 10 ans. Réformé de nouveau, il fut acquis par un particulier désireux de transformer le bus en «mobile-home». Mais ce projet n’ jamais abouti, et le bus fut laissé en stationnement sur un terrain vague. C’est en septembre 2014 que la trace du 33 a été retrouvée. Un des membres de notre comité a découvert dans un groupe Facebook les photos du bus pratiquement abandonné. C’est ainsi qu’il fut établi que le bus était stationné dans le village de Baudour, dans les environs de Mons (Belgique). Le rouleau de destination contenant des villes telles que «Differdange» ou «Remich» ne laissaient aucun doute sur le passé luxembourgeois du véhicule. C’est ainsi que l’association «Retrobus a.s.b.l.» fut fondée, avec comme but le rapatriement du véhicule au Grand-Duché en vue de sa restauration. Le bus fut finalement rapatrié le 8 janvier 2015. A ce jour, le bus est toujours en attente de restauration. |