BUS 212
|
MAGIRUS DEUTZ 260 SH110 ex AVL BUS n°212 - AX 0867 Verfügbar: Ja
|
Geschichte
Dëst Gefier ass en Deel vun der zweeter Liwwerung vum Modell "SH110" un de Bus Service vun der Stad Lëtzebuerg, am Joer 1979.
De Modell "SH110" gehéiert zu der Famill vun den "däitsche Standard Bussen" déi Enn der 60er duerch de Verband vun den ëffentlechen Transport Firmaen "VÖV" entstanenen ass. D'Zil war et déi lafend Betribskäschten ze reduzéieren. D'Produzenten hunn dofir Modeller entwéckelt déi all eng bal identesch Karosserie haten. D'Magirus-Deutz Bussen hunn sech awer an hirer Technik ënnerscheet. Eise Bus gëtt duerch en loftgekillte V8 Motor mat 210 Päerd ugedriwwen. Aner Produzenten hu léiwer op klassesch Waassergekillte V6 Motoren zeréck gegraff. De Bus 212 gouf am Mee 1979, op de städtesche Linnen a Betrib geholl an huet weider säin Déngscht op 2 verschidde Linnenetzer verriicht: bis 1989 op der klassescher Versioun, duerno op de Linnen nom "Brändli Plang" deen an zwou Phasen an de Joren 1990 an 1992 ëmgesat, goufen. Wéi d'Majoritéit vun den "SH110" ass de Bus 212 am Joer 1995 ofgeschriwwe ginn. Nom Enn vu senger Carrière bei der Stad Lëtzebuerg, ass de Bus duerch verschidden Hänn gaange fir da schlussendlech am Februar 2016 am Fuerpark vun eisem Veräin opgeholl ze ginn. Et ass ze bemierken dass de Magirus-Deutz "260SH110" hautzedaags extrem rar ginn ass - nëmme fënnef esou Exemplaren - a fuerbarem Zoustand - ginn et nach weltwäit. |
Dieses Fahrzeug ist Teil der zweiten Lieferung des Modells „SH110“ an den Busdienst der Stadt Luxemburg, im Jahre 1979.
Das Modell „SH110“ gehört der Familie der „Deutschen Standardbusse“ an, welcher Ende der 60er Jahre durch den Verband öffentlicher Verkehrsbetriebe „VÖV“ entstanden ist. Ziel war es, die laufenden Betriebskosten zu senken. Die Hersteller entwickelten deshalb Modelle, welche sich eine (fast) gleiche Karosserie teilten. Die Magirus-Deutz Busse jedoch unterschieden sich durch ihre Technik. Unser Modell wird durch einen luftgekühlten V8-Motor mit 210PS angetrieben. Andere Hersteller griffen lieber auf die klassischen, wassergekühlten V6 Motoren zurück. Der Bus 212 wurde im Mai 1979 auf den städtischen Linien in Betrieb genommen und fuhr in seiner Dienstzeit auf 2 verschiedenen Liniennetzen: bis 1989 die klassische Version, danach die Linien laut dem „Brändli-Plan“, welche in 2 Phasen, 1990 und 1992 umgesetzt wurden. Wie der Großteil an „SH110“ wurde auch Bus 212 im Jahre 1995 außer Dienst gestellt. Nach dem Ende seiner Laufbahn bei der Stadt Luxemburg ging der Bus durch mehrere Hände, um schließlich, im Februar 2016, in die Flotte unseres Vereins integriert zu werden. Zu bemerken ist, dass der Magirus-Deutz 260 SH110 heutzutage extrem selten geworden ist – nur noch 5 solcher Busse gibt es weltweit – im fahrbereiten Zustand. |
Ce véhicule fait partie de la deuxième tranche du modèle «SH110» livré au «Service des Autobus de la Ville de Luxembourg en 1979.
Le modèle «SH110» est à classer parmi les autobus dits du «standard allemand» établi à la fin des années 1960 par l’union des entreprises de transports publics «VÖV». Le but étant de créer un modèle standardisé censé réduire les couts d’exploitation. C’est ainsi que tous les constructeurs avaient développé des modèles ayant le même style extérieur. Mais les bus Magirus-Deutz se distinguèrent par leur partie technique. Le modèle ici présent est propulsé par un moteur V8 refroidi par air développant 210 chevaux. Les autres constructeurs avaient tendance à proposer une configuration plus classique (moteur 6 cylindres refroidi par eau). Le bus 212 entra en service en mai 1979 sur le réseau AVL. Ce véhicule aura circulé sur deux versions du réseau : la version classique (jusqu’en 1989), puis le réseau restructuré dans le cadre du «plan Brändli» qui fut implanté en deux phases successives entre 1990 et 1992. Le véhicule n°212, comme la majorité des «SH110», est réformé en 1995. Après sa carrière aux AVL, sera acquis par plusieurs propriétaires successifs, jusqu’en février 2016, moment ou celui-ci fut intégré à la flotte de notre association. Il est intéressant de noter que le Magirus-Deutz «SH110» est devenu un modèle extrêmement rare de nos jours. A ce jour, seuls 5 exemplaires en état de marche subsistent à travers le monde. |